Carolien Gutmanis is servicedesk medewerker bij divisie Onderwijs. “Voor mij is Topicus meer dan alleen een werkplek; het is een plek waar ik mezelf kan ontwikkelen en waar ruimte is voor eigen initiatief."
Bij Topicus werken mensen met uiteenlopende expertises samen aan één doel: impact maken met technologie. Van development tot testen, van analyse tot HR, marketing en sales – ieder vakgebied speelt een cruciale rol in het succes van onze oplossingen.
Carolien Gutmanis is servicedesk medewerker bij divisie Onderwijs. “Voor mij is Topicus meer dan alleen een werkplek; het is een plek waar ik mezelf kan ontwikkelen en waar ruimte is voor eigen initiatief."
Carolien Gutmanis is servicedesk medewerker bij ParnasSys, een product van Topicus’ divisie Onderwijs. Ze is als eerstelijnsmedewerker het eerste aanspreekpunt voor klanten met vragen of problemen. “In de ochtend beantwoord ik telefoonvragen, en in de middag kijk ik naar de tickets die zijn aangemaakt. Het is een dynamische functie waarin ik direct klantcontact heb. Dat maakt het werk erg leuk.” Carolien is tegenwoordig met pensioen, maar blijft toch aan boord.
“Voor mij is Topicus meer dan alleen een werkplek; het is een plek waar ik mezelf kan ontwikkelen en waar ruimte is voor eigen initiatief. Het is niet alleen werken en weer naar huis gaan. Er wordt van alles georganiseerd, zoals de maandelijkse borrels, de TopiConf en het eindejaarsfeest. Deze evenementen worden groots aangepakt, waardoor Topicus voelt als meer dan alleen een werkgever. Ook voel ik zelf de vrijheid om initiatief te nemen. Zo bedacht ik dat het leuk zou zijn een whiskyproeverij te organiseren. Op de maandelijkse borrel gooide ik een balletje op en vond ik mede-enthousiastelingen om dit samen vorm te geven.”
Niet alleen op bedrijfsniveau, maar ook op teamniveau is de sfeer sterk. “Een aantal keer per jaar zijn er piekperiodes. Na die hectiek is het tijd om samen te ontspannen. Dan organiseren we als team een leuk uitje zoals een escape room of een diner. Dat gevoel van verbondenheid vind ik erg waardevol.”
Carolien is trots op de persoonlijke ontwikkeling die ze de afgelopen jaren doormaakte. “Toen ik een aantal jaren geleden bij ParnasSys startte, begon ik met het opnemen van de telefoon en het helpen van klanten. Al snel kreeg ik de kans om coördinator van de eerstelijns servicedesk te worden en kreeg ik de verantwoordelijkheid voor de planning. Dit gaf me de kans om mezelf te ontwikkelen.”
Zelfs tijdens haar pensioen blijft ze een belangrijke schakel binnen het team. “Ik draag mijn kennis en ervaring graag over aan de nieuwe generatie medewerkers. Het zijn de afwisseling, de ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en de goede teamsfeer die mij motiveren om te blijven werken. Ik ben de eerste die tijdens haar pensioen nog doorgaat bij Topicus, en dat is iets waar ik stiekem best een beetje trots op ben.”